Steun ons

Activiteiten voor volwassenen

Wekelijkse bijeenkomst

Zusterlounge

Elke zondag organiseert Stichting Oogappel haar ‘ZusterLounge’. Deze dag staat in het teken van gezelligheid & warmte, ervaringen uitwisselen, kennis opdoen en bovenal de beleving van zusterschap. Ben jij op zoek naar een plek die voelt als thuis komen? Wil jij je zusterbanden aanhalen en nieuwe contacten maken?  Kom bij ons langs, we kijken naar je uit!

Inloop: 14:00 uur

Goed de dag beginnen

Ontbijtclub

Vind je het gezellig om samen met andere dames te socializen onder genot van een heerlijk ontbijt? Kom iedere laatste donderdagochtend van de maand van 10:00 tot 12:00 uur! Het is de bedoeling dat ieder wat (gezonds) maakt en we op deze manier van elkaars heerlijkheden kunnen genieten. Wij hebben er zin in en verheugen ons op jullie komst!

Tijdstip: 10:00 – 12:00 uur

Meld je aan! | Neem contact op voor meer info

Geknipt voor mode

Naailessen

Ben je creatief en heb je altijd al je eigen kleding willen maken. Dan is dit je kans om je aan te melden voor naailessen bij Stichting Oogappel. Je leert om te gaan met de naaimachine en de lockmachine. Ook leer je het maken van patronen en nog veel meer.

Van alle smaken thuis

Wereldkeuken

يَا أيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَاُنثَی وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا

“O mensen! De waarheid is dat Wij jullie uit een man en vrouw hebben geschapen. En Wij hebben jullie tot volkeren en stammen verdeeld, opdat jullie (elkaar) leren kennen”. (Surah al-Hujurat – Vers 13)

De “Wereldkeuken”, waar culturen en generaties bij elkaar komen. Eten verbindt! Daarom organiseren wij meerdere keren in het jaar een avond waar vrouwen en meiden gezellig bij elkaar kunnen komen en lekker kunnen genieten van de diversiteit die onze mooie stad biedt. Ieder neemt een zelfgemaakt gerecht mee uit zijn roots.

Wanneer: Bekijk onze agenda

voor de digibeet

Computerlessen

Wil je de basistechnieken van -en omgang met de computer onder de knie krijgen? Stichting Oogappel biedt computerlessen aan voor beginners. Hier leer je werken met de programma’s Words, Excell en Powerpoint. Je leert ook:

E-mailen: Het versturen van mail met bijlage; het zenden van mail naar een groep; maken van een mailmap; opschonen van mailmappen; zoeken naar een bepaald mailbericht; het maken van een profiel; en beveiliging.

Mappen: het maken van een mappenstructuur; het werken met mappen en bestanden; het opbergen van foto’s en documenten; veranderen van mapnamen; en het verwijderen van mappen.

Windows: de Windows-help functie en ondersteuning; het werken met vensters; zoeken en openen van documenten en afbeeldingen; het maken van een snelkoppeling; systeem en beveiliging; netwerk en internet; aanpassen van het geluid; en het veranderen van het bureaublad

Wanneer: Bekijk onze agenda
Adres: Nicolaas Japiksestraat 8, 1065 KG Amsterdam