Kafaarah

Kafaarah yamien dient een moslim te betalen als hij/zij een eed heeft afgelegd en niet nakomt. Bij Stichting Oogappel kan je ook terecht voor het aflossen van de kafaraah. Het  geld wordt uitgegeven als voedsel aan de behoeftigen in Marokko waar de leefomstandigheden erg zwaar zijn.
Allaah zegt in surah al-maidah:
Interpretatie van betekenis:
Allah zal u niet ter verantwoording roepen voor uw ijdele eden, maar Hij zal u ter verantwoording roepen voor de eden welke gij in ernst aflegt. De boetedoening er voor is: tien armen te spijzigen met het gemiddelde voedsel waarmede gij uw huisgezinnen voedt, of hen te kleden, of het vrijmaken van een slaaf. Maar wie dat niet kan doen zal drie dagen vasten. Dit is de boete voor uw eden, wanneer gij zweert. Maar houdt uw eden. Zo legt Allah u Zijn tekenen uit, opdat gij dankbaar mocht zijn.
Dus voor één eed die je niet bent nagekomen hoor je een bedrag van €7,- te betalen.
Het bedrag kan ook overgemaakt worden op het rekeningnummer van Stichting Oogappel onder vermelding van Kafaarah.
Bankgegevens

Wilt u ons ondersteunen om alle bovenstaande activiteiten te verrichten? Wordt donateur!

Bijdrage kan gestort worden op:
IBAN: NL02 INGB 0006 1688 93
BIC: INGBNL2A