Zakaat al fitre & Fidyah

In de maand Ramadan wordt Zakaat Al-Fitre en Fidya ingezameld. Van het geld dat ontvangen wordt, worden voedselpakketten samengesteld van het meest gebruikte voedsel, zoals; meel, olie en suiker en aan de rechthebbenden uitgegeven (overeenkomstig de Soennah).
cAbdoellaah ibn cOmar zei: “De Profeet (vrede zij met hem) heeft Zakaat ul-Fitr na de maand Ramadan verplicht gesteld voor de slaaf en de vrije persoon, man en vrouw, zowel jong als oud vanonder de moslims.”(al-Boekhaarie en Moeslim)
Aboe Sacied al-Khoedrie zei: “Wij gaven op de dag van al-cIed in de tijd van de Profeet (vrede zij met hem) een Saac uit aan voedsel. Ons voedsel bestond uit gerst, rozijnen, yoghurt en dadels.”(al-Boekhaarie)
Wij van stichting Oogappel nemen de volledige verantwoordelijkheid dat het op de juiste wijze en op de daartoe aangewezen tijd uitgegeven wordt in-shaa’Allah.
PS. wacht niet tot aan het einde van de Ramadaan met het overmaken want de voorbereidingen kosten tijd. Zo zal het tijdig uitgegeven worden in-shaa’Allah. En dit gebeurt pas in de laatste drie dagen van de Ramadaan.

OVV: ‘‘Zakaat al fitre & Fidyah”