Doorlopende Sadaqa/ Sadaqa Jaariyah

Haast je in het geven van liefdadigheid en streef ernaar je liefdadigheid doorlopend te maken.
Ibn Hazm zegt: “Doorlopende liefdadigheid is datgene waarvoor je beloning blijft verkrijgen, zelfs na de dood.”
Steun ons door een maandelijkse of eenmalige gift. Vergeet ook niet dat je door te doneren, je een sadaqa djari’a bewerkstelligt. Dat wil zeggen dat dit een doorlopende gift is die beloningen zal opleveren voor jou zelfs na jouw dood. Je kan ook doneren met als intentie namens een geliefde of overleden persoon en, insha Allah, zal deze persoon de beloning hiervoor ontvangen. Geef gul en doneer om de projecten waar te kunnen maken.
Onze profeet saw zei “wanneer de mens sterft houden zijn daden op, behalve drie daden: een doorlopende liefdadigheid(Sadaqa Jariya), kennis waar anderen profijt van hebben of een zoon of dochter die smeekbede voor haar verricht.”(Sahih Muslim).
Een van de goede doelen projecten die uit dit pot wordt gefinanceerd is het bouwen van moskeeën en waterputten in plekken waar de nood hoog is.

‎قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
‎أفضل الصدقة سقي الماء رواه أحمد و ابو داود

De profeet sallahoe aleihi wassalam zei: De beste sadaqa is het geven van water. Ahmed en abu dawud

Bankgegevens

Wilt u ons ondersteunen om alle bovenstaande activiteiten te verrichten? Wordt donateur!

Bijdrage kan gestort worden op:
IBAN: NL02 INGB 0006 1688 93
BIC: INGBNL2A